От 1-ви февруари последният влак за Мадара е с променено разписание. Вместо 17:45 влакът тръгва от ЖП-гара Шумен вече в 16:35.

Оказа се, че промяната е направена без да е преминала през задължителното обществено обсъждане и е изцяло в ущърб на не само от село Мадара, но и гр. Каспичан и с. Кюлевча, тъй като новото разписание не е съобразено с приключването на работния ден за работещите в административни учреждения, а и мнозинството от частните предприятия в гр. Шумен.

Така това държавно предприятие, чиято основна задача е да задоволява обществения интерес по незнайни причини реши да лиши една голяма група от хора от възможността да се приберат по домовете си след работа.

След справка направена от кмета на с. Мадара се оказа, че въпросната промяна е направена без задължителното обществено обсъждане и графикът, одобрен и публикуван на страницата на БДЖ е променен тихомълком.

Кметът на селото е изпратил писмо до Управителя на БДЖ-пътнически превози с молба да бъде възстановено одобреното разписание за 2021 г., но до момента няма получен отговор.

Жители от селото, разговаряли със служители на БДЖ, разказват, че причината за тази промяна е късният час на пристигане на влака в крайната гара – Варна и липсата на градски транспорт с който машинистите и служителите на БДЖ да се приберат по домовете си в гр. Варна.

Въпросът който поставят пътуващите е ” БДЖ не трябва ли първо да служи на Обществото, а после да се съобразява със проблемите на своите служители? Защо трябва ние да плащаме по 10-15 лв. за такси за да се прибираме от Шумен до домовете ни, а не може кондукторите, машинистите и началник влака да си платят 3-4 лева за такси от Централна гара – Варна до техните домове?”

За случаят е информиран и народният представител Иван Иванов, който ще поиска информация и обяснения за извършената, несъгласувана с обществото промяна графика на влаковете от Министъра на Транспорта Информационните технологии и Съобщенията.

Advertisements